Založ si blog

Sitnianske rytierky 5, Tvarozmeny





Osoby

Kapitán________________desiatnik v zálohe
Tarabasz_______________minister obchodník
Veľký inkvizítor__________Š. Kuffa
Slaviänka______________pani kultúra
eValaška23_____________Sitnianska rytierka
Alex232________________Sitnianski rytieri
Sereš__________________finančník a vládca sveta z 5th Ave.
Veľký brat______________rozprávač







PIATE DEJSTVO

sídlo eSzeNeSz na Šafku. V salóniku Kapitán, Tarabasz, Veľký Inkvizítor a Slaviänka.

Tarabasz.
Ach… Slaviänka… aaach!!!

Slaviänka.
(niečo prehltne a vylezie spod stola) Uf… nejaký si preplnený…

Tarabasz.
Divíš sa? Uchovávam od volieb…

Veľký inkvizítor.
Ak už ssste všetci urobení, sssmieme konečne začať?!

Kapitán.
Navrhujem ja, aby sme k prešli rozdeľovaniu ministerstiev. Ja beriem si–

Tarabasz.
(zapína opasok) Hou, hou, zadrž, desiatnik v zálohe!

Kapitán.
Raz ešte; som ja tu strany predseda, ju dostal som do parlamentu!

Tarabasz.
Jasné… no vďaka komu, kamarát, vďaka komu? Bez nezávislých by si nieže skončil pred bránami, ale aj bez peňazí. Ževraj predseda, pche…

Kapitán.
Ja si tú hodnosť zaslúžim!

Slaviänka.
Chlapci už sa toľko nehádajte… Za chvíľku pôjdete do IV-ečka, musíte pôsobiť ako dlhoroční kamoši. Radšej mi povedzte, čo bude s tou sľúbenou kultúrou? Aj nové šaty mám zadovážené, ešte za kaderníčkou skočím a môžeme—

Veľký inkvizítor.
Ty a kultúra? Hetéra!? Len cesss moju mŕtvolu!

Tarabasz.
Pokoj, inkvizítorko. Ona si to poctivo vyfa… teda odmakala. Bude ministerka a ty jej tajomník.

Kapitán.
Ide o halvne to, z úvodu presadiť menu národné musíme a potom—

Tarabasz.
Kriste pane, ty o čom zase točíš?! Ozaj si nedáš pokoj s týmito—

s prízemia sa ozve výstrel ( časovo nadväzuje na udalosti štvrtého dejstva)

Kapitán.
To čo?!

Slaviänka.
Len pokoj, pán Kapitán, pokoj… Zaiste nejde o skutočný výstrel, nemáte sa čoho báť. To si len Tabaqe pomýlila kávovar so súperom a kuchynku s kurtom.

Veľký inkvizítor.
Ak sssmiem k veci; v prvom rade sssa potrebujeme zzzbavaiť tej dúhovej pliagy! Zzz toho dôvodu je nutné intronizzzovať Ježiša Krisssta zzza kráľa—

ozve sa ďalší výstrel

Slaviänka.
Brrrrr brzdi. Intronizovať Krista? V pohode, ale najprv odebereme patrónku tejto krajiny panenke a pridelíme ju hrieršnici.

Veľký inkvizítor.
Sssssssssss—

ozve sa ďalší výstrel a za ním ďalší a ďalší

Tarabasz.
Skutočne to nie je flinta Medveďobijca?!

Kapitán.
No neviem… znelo dosť to hlasno, idem radšej stôl pod…

Slaviänka.
Ale pán Kapitán… nuž, keď inak nedáte, aspoň sukňu vyhrniem a môžete ma líz—

Vystúpi eValaška23, rozkopne dvere salónika

eValaška23.
Mám vás, svine patriarchálne!

Kapitán.
(spod stola) Tarabasz, niečo urob nás prepadli mainstream!!!

Tarabasz.
Neviem kto ste, ale tu novinári—

eValaška23.
Blá, blá, blá… Najprv; pán Kapitán, kde ste? Potrebujem Vás vziať do bezpeČia, nakoľko VaŠe sídlo je indoktrinované týmito—

Veľký inkvizítor.
(potichu začne spievať) Ave Maria, Gratia plena. Maria, Gratia plena, Gratia plena. Ave, ave dominus. Dominus tecum…

eValaška23.
NetuŠím, Čo to Žvlatlኚ, ale vôbec sa mi to nepá-Či… Mimochodom, si mi nejak povedomý a tieŽ mám taký pocit, Že by sa mi to z nejakého dôvodu nemalo pá-Čiť!

Tarabasz.
(pridá sa k Veľkému inkvizítorovi) Benedicta tu in mulieribus, Et benedictus, Et benedictus fructus ventris. Ventris tuae, Jesus. Ave Maria…

eValaška23.
NetuŠím, Čo nacviČujete, ale táto Šou sa blíŽi–

Veľký brat.
Ibaže skôr než Valaška vetu dokončiť ráči, udeje sa čo nebude sa jej vôbec páčiť. Z podlahy dym čierny vysoko stúpa, desiatnik v zálohe od strachu hlavu o stôl si búcha. A zatiaľ čo Slaviänke spod sukne niečo vyteká, Tarabasz v kúdole dymu pod zem sa prepadá. I keď, Veľkého inkvizítora, spočiatku mala za Ferda Mravca, razom sa on zmení v čierneho krkavca!

Veľký inkvizítor.
Krá-krá-krááá!

Kapitán.
Kriste Ježiši, deje to sa čo?!

Slaviänka.
Kapitán, radšej nevyliezajte! Ostaňte v bezpečí a pritisnite sa ach… bližšie… medzi stehná… aaach áno…

Kapitán.
Vlhko a teplo je tu…

Slaviänka.
Lepšie?

Kapitán.
Ja si to užívam, ja sa cítim dobre.

Slaviänka.
To som rada.

eValaška23.
Sakra! (krkavec vyletí cez otvorené okno) Veď to je on! (premení svoju valašku späť v iPhone a vytáča Alex232)
No tak zdvihnite to… kazisveti, zdvíhajte… no tak, nechcite aby som Šla…

Alex232.
(z reproduktoru) Niečo tu dole dokončujeme, bývala sestra, prosíme nerušiť!

eValaška23.
Ale ja som ho naŠla!

Alex232.
Kapitána?

eValaška23.
A nie len jeho! NaŠla som tieŽ meni-Ča a pekelníka!

Alex232.
Tak na čo mi doparoma voláte?! Spacifikujte ich!

eValaška23.
Rada by som, ale skôr neŽ som ich valaŠkou stihla Švihnúť, pekelník zmizol v podlahe a premienaČ sa zmenil v krkavca a vyletel oknom! Akurát letí k mostu a (nakloní sa cez okenicu) mieri ku Sky Parku!

Alex232.
Sakra! Ten zm*d nám nesmie uletieť! Nasadáme na drona a vy, sestra, pomôžte Kapitánovi, nech má šéf radosť! (ukončí hovor)

Slaviänka.
Ach… pán Kapitán… och áno, áno…

eValaška23.
A dosť! Pán Kapitán, ak vám mám pomôcť, prestante tú Ženu znásilňovať!

Kapitán.
Znásilňovať ja niekoho?! Ja iba bozkávam vás všade…

Slaviänka.
Vy ste z eNka slečna, že? V prvom rade, mainstream tu má vstup zakázaný a v tom druhom, nikto ma tu neznásilňuje!

eValaška23.
Ach jaj… uŽ je to tu zas! ĎalŠí Štokhy-holky syndróm-Ček… Kedy uŽ Ženy tejto krajiny kone-Čne pochopia, Že musia byť odváŽnejšie, a kaŽdý dotyk chlapa sa rovná minimálne pokusu o zneuŽitie tela?

Valaške sa rozvibruje iPhone

eValaška23.
PoČúvanky?

z reproduktoru sa ozve Sereš

Sereš.
Thak akö?!

eValaška23.
Mám ho, Šéfinko. Katoliban uŠiel, Kapitán je v bezpeČí.

Sereš.
Örömmel hallom ezt! Výborne Valaszka! Ózhaj; a Alex kde sa zas fláka, neviem opäť zastihnúť! Shom počül, že podáva výkon hodný zlatej maliny!

eValaška23.
Hm… nemám tu-ŠáČika… Myslela som si – odkedy ste nás pokarhali na nábreŽí – Že si vstúpi do svedomia. Ale znovu sa na naŠu spoloČnú vec vykaŠlinkala a poletuje si kade ľahŠie…

Sereš.
Az hálátlan hálátlan! Átkozott legyen! Veď já si to shňou ešte vybavím, photforou nefďhačnou! Ozháj, je tam Käpitón Felvidék môj? Daj mi ho.

eValaška23.
Ste na reproduktor-Čeku Šéfinko, po-Čuje vás.

Sereš.
Käpitón, kamarát, üšh je dobre, nemusíŠ sa bháť!

Kapitán.
Chvíľu bál ja som, ale Slaviänka pomohla, odporučil ste dobre mi. Nikomu nemožno poriadne veriť už…

eValaška23.
Čo-Že?! Ona Čomu pomohla?! To ja som vás zachr–

Slaviänka.
Pozdravujem, šéfe!

Sereš.
Zlatovláska möja najkrajšá. Čo to phočúvam sho khašdej strány, že bubuškov mojich strieľať by si šla?!

Slaviänka.
Šéfe; tak chcete obnoviť Rakúsko-Uhorsko alebo ne?! Ak áno, nechajte ma pracovať, je to len kabátik rétoriky, súčasť sofistikovaného plánu.

eValaška23.
Po-čkať, aké Rakús–

Sereš.
Thak myslel shom shi. Vždy si zvládala dva mikrofóny naraz… Rendben van. Käpitón, ešte k tebe. Zabudni na parlament Felvidék, budeš musieť do Bruselu…

Kapitán.
Brusel?! Moskvu však myslíte povedať?

Sereš.
Nem, ez nem fog menni! Musíš do Bruselu parlamentu, lebo Mastnovlas tam pôjde thieš a ten urobí šhetko pretó, aby nebola spoločná armáda EŮ, integráciö a thá ďaléj… Spolu s tým ukoktaným Truhlíkom sho Respubliky urobia všetkho preto, aby tö sthopli. Presaď tö a spravím z teba Generála!

Kapitán.
Keď ale som teraz desiatnik ja len v zálohe… Nemám z toho ani euro…

Sereš.
A semmilyen körülmények között! Nhepoznám nikoho súcejšieho na tú hodnosť. Choď do toho a obsypem ťa zlátöm! Strana ti už viac nebude hladovať, ani cirkev ti už nebude treba na pömóc k móci a pheňázom.

Slaviänka.
Kapitán, berte to! Však dobre viete, že si tú hodnosť zaslúžite, ne?


Koniec piateho dejstva

Sitnianske rytierky 15, Dozadu až naspäť

24.05.2024

Politická satira/komédia. Všetky postavy sú poctivo vymyslené, prípadná zhoda s reálnymi osobami je čisto náhodná.

Politici sa odstraňujú voľbami, nie guľkami!

15.05.2024

Premiérovi prajem skoré uzdravenie a vyjadrujem nulovú toleranciu voči atentátnikovi.

Sitnianske rytierky 14, Po prvom kole

25.03.2024

Politická satira/komédia. Všetky postavy sú poctivo vymyslené, prípadná zhoda s reálnymi osobami je čisto náhodná.

Erdogan

Erdogan vyzval na vytvorenie moslimskej aliancie proti Izraelu

07.09.2024 22:35

Turecký prezident vyhlásením reagoval na smrť aktivistky s tureckým a americkým občianstvom, ktorú zabila izraelská armáda počas protestu.

letisko, vide, schwechat

Muž chcel prepašovať cez rakúske letisko kokaín v opierke invalidného vozíka. Odhalili ho policajné psy

07.09.2024 21:50

Muž vzbudil u polície podozrenie. Tá následne odhalila 14 kilogramov kokaínu v hodnote približne 1,5 milióna eur.

Michel Barnier

Vo Francúzsku vyšli do ulíc tisícky demonštrantov. Nesúhlasia s vymenovaním Barniera za premiéra

07.09.2024 20:26

Na protesty proti Macronovi ešte pred Barnierovým vymenovaním vyzvala ľavica, ktorá síce vyhrala voľby, ale nedostala šancu zostaviť vládu.

nehoda, kúty, hasiči

Mladík šoféroval bez vodičáku, s autom skončil v rieke. So spolujazdcami utrpeli vážne zranenia

07.09.2024 19:29

Po náraze sa auto prevrátilo na strechu. Najmladší účastník nehody mal iba 11 rokov.

Vladimír Androvič

Sitnianske rytierky prídu na pomoc vtedy, keď bude Zlovákom najhoršie... Prišli, tak už toľko neplačte

Štatistiky blogu

Počet článkov: 17
Celková čítanosť: 18691x
Priemerná čítanosť článkov: 1099x

Autor blogu

Kategórie