Založ si blog

Sitnianske rytierky 10, Kapitán pána Semafora

OSOBY

eValaška23_______Sitnianska rytierka
Obyčajný Igor_____dvojitý agent
Pauinka__________Obyčajná
Kapitán__________desiatnik v zálohe
Seržant Syseľ_____vedúci odboja TANAPu
Veľký brat________rozprávač


Desiate Dejstvo

Večer 11.1.2024. Niekde v Trnave u Pauniky.
Vystúpi eValaška23, Obyčajný Igor a Pauinka. Uprostred rozhovoru za ostrouhlým stolom v kuchyni.


Obyčajný Igor.
No a potom som spravil idiota ministrom hospodárstva…

eValaška23.
Ach I-Čči, to je aký smutný príbeh…

Obyčajný Igor.
Že? Kokos…, ani posraté testy nebol schopný nakúpiť! Záchrana zdravia obyčajného človeka? Kdežééé… Ale nasávať niekde s Gaysanovcami, tak to už áno, to on hneď!

od sporáku ho zahriakne Pauinka

Pauinka.
Igorko, koľkokrát ti mám opakovať, aby si nepoužíval vulgarizmy?! Nedostaneš vreckové na zajtra do roboty. A miesto Pažravej Papali budeš mať v dózičke národné menu!

Obyčajný Igor.
Prepáč Pauinka, mrzí ma to.

Pauinka.
Nezabúdaj, že iba raz ti ujde ostrejšie slovo a budeme o milión ľahší! Sociálny demograf Magžút sa už vidí v novom Rolls Royce… Ozaj, uvarím ešte kakauko?

Obyčajný Igor.
Ja si dám!

eValaška23.
Tak teda aj ja pekne poprosím, pani Oby-Čajná.

Obyčajný Igor.
Pauinka, náhodou Mačiaka si nevidela?

Pauinka.
No…, takto ti poviem, Igorko môj: odkedy za voľby neinkasoval vysnívaný pelech, pamlsky a hračky v hodnote 500 €, odvtedy sa zháčil a niet po ňom stopy.

Obyčajný Igor.
Ale veď on nemohol ísť k urne! Je to len Mačiak, nie čelovek.

Paunika.
Vidíš? A to je presne ten dôvod, prečo vám to neklape… Nezabúdaj, že ovláda plynule jazyk tejto krajiny, rečou ba i písmom, dokonca lepšie, než väčšina ofčanov. Jasné, že bol voliť. Veď z toho dôvodu mu tvoj kamarát Peňaženka Križiak urýchlene vybavil občianske skúšky a vzápätí aj samotnú občianku.

eValaška23.
Čo-Že?! Vy tu niekde máte hovoriacu ma-ČiČku?

Obyčajný Igor. 
Mačiaka! Samozrejme, že hovorí. Ty si ho snáď ešte nevidela? Mám ho plný búkfejs.

eValaška23.
AkoŽe prepáČ-te… Hoc som stará niekoľko storoČí, ale hovoriacu zver som jak-Živ nevidela…

Pauinka.
Vieš, drahá Valaška, nie tak dávno bol Mačiak milencom nejakej baby z lesa menom Devana. Úplne o nej básnil, že vraj ide o skvelú lovkyňu a podobné chválospevy… V posteli? Úplná bohyňa, nechal sa počuť. Devana sa mu nakoniec ale priznala, že má manžela Sviata. A tak, pokiaľ nechcela, aby skončil utopený v lesnom jarku, musela Mačiaka vyhnať z lesa preč. Na rozlúčku mu však venovala dar reči, aby si aspoň z času na čas mohli zavolať, prípadne popísmenkovať. V krátkosti: preto sa ocitol u nás.

vr-vrrrr-vr-vrrrr vibruje mobil

Pauinka.
Igorko, čo som ti hovorila o mobile za stolom?! A ešte pred návštevou (zhrozená sa rýchlo prežehnáva).

Obyčajný Igor.
Prepáč, láska moja, prepáč, prepáč, prepáč. Ale volá mi Vajcohlava. Môžem to zdvihnúť? Prosím, prosím, prosím!

Pauinka.
Ach, toľká hanba!

eValaška23.
Ale to je Že úplne v poriade-Čku, pani Oby-Čajná. VaŠe muŽó je terazky predsedom Slovenska, ČiŽe musí dvíhať pfhone.

Obyčajný Igor.
Ďakujem Valaška (zodvihne telefón). Počúvam…

Paunika.
Ach, drahá Valaška…, keď ja už nevládzem. Sú to celé roky, čo je z nášho domova predsedo-ministerská ústredňa. Ani dukáty si nemôžem len tak presúvať a v pokoji počítať, aby to nejaký závistlivec zase všade nevytrú—

Obyčajný Igor.
Bomba! Och…, ospravedlňujem sa Pauinka, ale toto je fakt bomba! Valaška, máš chuť sa konečne pomstiť svojmu ex-šéfovi? Zničiť jeho potenciálneho kandidáta na prezidenta? Tak teraz je zvrchovaný čas!

eValaška23.
Ale poČkaj I-Čči, wo co go?

Obyčajný Igor.
Vajcohlava dostal echo od Seržanta Sysľa – to je také ďalšie hovoriace zvieratko z Devaninej postele – že akurát trávil pohodový večer v jednom klube spolu s Rysmanom, keď tu zrazu, na vlastnom vozidle bez šoféra, v spoločnosti výrazne mladších frajerok, vošiel do klubu úplne sťatý, sám pán Kapitán!

Pauinka.
Nie… (spadne jej sánka, ale na perách sa črtá úsmev)

Obyčajný Igor.
Áno! Čiže, pýtam sa ťa: chceš tomu heterosexuálnemu chlopovi, aka odporcovi LGPTIQ+, aka bojovníkovi za tradičnú rodinu, aka vzornému kresťanovi, zničiť jeho predvolebné kampane raz a navždy?

eValaška23.
Samozrejme! Sem s ním!

Obyčajný Igor.
Dal som tvoje číslo Seržantovi Sysľovi, oboznámi ťa s detailmi…, ale teraz už musíš ísť!

Veľký Brat.
A tak Valaška ružové brnenie navlieka, na dúhovej kolobežke z Trnavy do Blavy ženie sa. Hoc je noc, pár vodičov na diaľnici svojou rýchlosťou dokáže ohroziť, jednoducho, keď  zavadzajú, valaškou z madženty musí im pohroziť. Odrazu jej však smartphone zazvoní, z druhej strany linky, mľaskavo sa niekto prejaví.

Seržant Syseľ.
Mľask, mľask, mľask, eValaška23?

eValaška23.
Seržant Syseľ?!

Seržant Syseľ.
Mľask. Pri telefóne, mľask, mľask. Prosím ťa, kedy tu budeš? Mľask. Totiž, situácia sa vybujnela, mľask, v momente, ako som Kapitánovi prebral frajerky. Mľask.

eValaška23.
Čo-Že?!

Seržant Syseľ.
Totiž, mľask, náhle mi sadli na kolienka, akonáhle zistili, že na rozdiel od desiatnika v zálohe, mľask, som ja skutočný seržant z horského terénu. Mľask, mľask. A preto teraz všetkým nadáva, uráža nás, a že vraj sa máme po pi*i, keď bude prezidentom. A…, počkaj?! Vyťahuje kľúče od auta?! Ale to by nemal, mľask, veď je ožratý pod obraz boží!

eValaška23.
Už som takmer pri Vás…, dovidím na parkovisko!

Veľký brat.
eValaška23 spozoruje, ako z nočného klubu vychádza do strán sa nakláňajúci pán Kapitán, a cez otvorené dvere skríkne do vnútra:

Kapitán.
Ja si tú hodnosť zaslúžim! Keď prezidentom budem ja, sa generálom stanem tiež! Žiadnu amnestiu nedostane nikto. Počuješ Syseľ? Nikto! Mám v Medveďobijca tíme a posu…, požu…, použiť nebojím ho ja sa! (otvára dvere šoféra a nasadá)

eValaška23.
ZadrŽ, plemeno podradné! AleŽe OkamŽite vyskackaj von z toho auta!

Kapitán.
To si ty, lesba?! Tfuj. Môžem ja je*ať od príkazy teplého dievčatka, čo nevyfajať nikdy mňa.

eValaška23.
Skon-Čil si!

Kapitán.
Kdeže ja. Mne volať Sereš, že za zradu tvoju trest stihne ťa. Mňa odmena zas ohromná, lebo si to zaslúžim…

eValaška23.
Uvidíme!

Veľký brat.
Kapitán šliapne na pedál a snaží sa ujsť. eValaška23 nakopne kolobežku, do uší vloží slúchadlá a púšťa si legendárny inštrumentál Peter Gunn od Henryho Mancini. Niekde na Repašského ulici ho konečne doženie a vysokým podpätkom kope do dverí šoféra.

Kapitán.
Prašivá si striga ty! Prestaň mi škrieť sa o moju luxusnú metalízu! Kur*a teplá špinavá! Volať budem ja poisťovni, že vandalizmus mi na aute robíš! Regresné bude vymáhanie! Informujem aj magistrát! Ti po tomtom povziešiavjajú všetký tie dúhové handry z okien. 

Veľký brat.
Ibaže eValaška23 sa nenechá zastrašiť výhražkami. Naopak, o čosi podíde vpred, svojou valaškou sa zaženie a mocným švihom odsekne z auta ešpézetku. Následkom toho Kapitán stráca kontrolu nad vozidlom a na Saratovskej vráža do semaforu pre chodcov, hneď vedľa električkovej trate. Rovno za ním odstaví eValaška23 kolobežku, poriskom si tľapká o dlaň a suverénne kráča k dverám šoféra…, keď tu zrazu vozidlo znovu zavrčí, prudko vycúva a prechádza jej kolobežku!

eValaška23.
Ty patriarchálny zm*d! ZniČil si moju láse-Čku!

Kapitán.
No a čo?! Všetko bude to na teba, cha! Zase tí zlí kolobežkári, ničia čo majetok verejný. Haha.

šliapne na plyn a už ho niet.

eValaška23.
Na mňa?! To sa eŠšte uvidí, smrad jeden arogantný (hodí ešpezetku k stĺpu). Ale, ale, ale… Čo to tu máme…

Veľký brat
Od zdemolovanej kolobežky vedie pás oleja, priamo po ceste, ktorou unikal pán Kapitán. eValaška23 vytiahne mobil, a prekvapená, že už odbila hodina nového dňa, rýchlo zavolá Seržantovi Sysľovi

eValaška23.
SerŽant? Halooo!

Seržant Syseľ.
Valaška?! Mľask, mľask, dostala si ho?

eValaška23.
Takmer. UŠiel mi. Ale máme nieČo lepŠšie. Ten hajzel mal nehodu a zdúchol z miesta Činu.

Seržant Syseľ.
Máš k tomu aj nejaké dôkazy?! Mľask, mľask.

eValaška23.
Jeho eŠpezetku som hodila rovno pod ohnutý stĺp so semaforom, kde sa povaľujú aj ostatné Črepiny vozidla. A potom, Čo mi preŠšiel po kolobeŽke, si musel eŠšte nieČo poŠškodiť, nakoľko zanecháva za sebou dúhovú stopu oleja!

Seržant Syseľ.
Výborne, mľask, mľask! Rýchlo stade zdúchni, mľask. Volám investigatívce, mľask, mľask, mľask.

Koniec desiateho dejstva

Sitnianske rytierky 14, Po prvom kole

25.03.2024

Politická satira/komédia. Všetky postavy sú poctivo vymyslené, prípadná zhoda s reálnymi osobami je čisto náhodná.

Sitnianske rytierky 13, Jablko džendžerů

10.03.2024

Politická satira/komédia. Všetky postavy sú poctivo vymyslené, prípadná zhoda s reálnymi existujúcimi osobami je čisto náhodná.

Sitnianske rytierky 12, Blaničtí rytíři

18.02.2024

Politická satira/komédia. Všetky postavy sú poctivo vymyslené, prípadná zhoda s reálnymi existujúcimi osobami je čisto náhodná: !!! 18+ !!! Blog nie je vhodný pre maloletých, mladistvých a ľudí citlivých na čokoľvek

migranti

Členské krajiny EÚ definitívne chválili nový pakt o migrácii a azyle

14.05.2024 12:39

Proti všetkým častiam migračného paktu hlasovali Maďarsko a Poľsko, niektoré z predpisov nepodporili ani Slovensko či Rakúsko.

Nemocnica, pohotovosť

Poslanci okresali detské pohotovosti, zatvárať budú už o ôsmej večer

14.05.2024 12:32

Nová legislatíva upravuje aj ordinačné hodiny pediatrov v bežných ambulanciách.

Marcela Kosová

Mazákovo miesto je obsadené, novou šéfkou Súdnej rady sa stala sudkyňa Kosová

14.05.2024 11:56, aktualizované: 12:05

Najvyššie miesto v Súdnej rade obsadila bratislavská sudkyňa.

poľsko, baňa

Po závale v uhoľnej bani zahynuli dvaja baníci, ďalší je nezvestný

14.05.2024 11:30, aktualizované: 12:49

Dvanásť pracovníkov sa zranilo. K závalu došlo skoro ráno približne 870 metrov pod zemou.

Vladimír Androvič

Sitnianske rytierky prídu na pomoc vtedy, keď bude Zlovákom najhoršie... Prišli, tak už toľko neplačte

Štatistiky blogu

Počet článkov: 15
Celková čítanosť: 15075x
Priemerná čítanosť článkov: 1005x

Autor blogu

Kategórie